Våren är här och Kyrkberget har börjat spira i all sin prakt!
Nu sätter vi i gång med vårens arbete på och vid Kägelbanan. Vi träffas nu på tisdag vid Kägelbanan, fikar och pratar om vårens arbete. Vi kommer att fortsätta träffas på tisdag- och torsdag -eftermiddagar. Om du anmäler ditt intresse, på mejl eller slår en signal eller skickar ett SMS, att delta vid våra träffar vid Kägelbanan under våren har vi möjlighet att meddela om vi ställer in, eller om det blir ändringar i tiden.
Vi börjar med första träffen på tisdag 14 april kl. 15.30 – 16.30
Nästa träff blir på torsdag 16 april kl. 15.30- 16.30.
Arbete som finns att göra är att klottersanera invändigt och utvändigt. Skrapa bort gammal färg och att måla kägelbanan utvändigt. Rensa ogräs och ta bort sly runt kägelbanan. Ja, det finns mycket att göra, så din hjälp är betydelsefull. Men om du inte mäktar med fysiskt arbete så är du förstås välkommen ändå, att bara sitta ner och njuta över utsikten och lyssna på fågelsången.
I år är det dags för fönsterrenovering av professionell snickare, med bidrag från Länsstyrelsens Kulturmiljövård. Vi får inte bidrag för allt arbete, därför är just ditt medlemskap för det fortsatta arbetet med renoveringen av kägelbanan. och frivilliga bidrag utöver medlemskapet tar vi förstås tacksamt emot.
Medlemsavgiften är 100 kr/ person och år eller 250 kr familj, boende på samma adress.
Betala via Bg. 309‐ 3846 eller på Swish :123 681 17 15
Kom ihåg namn + e-postadress/ alt. Bostadsadress/telnr.
Det kan vara svårt att få plats med information i den lilla rutan när du betalar via bankgiro, mejla därför gärna oss med ditt namn och mejladress till; kyrkberget18@gmail.com
Alla är hjärtligt välkomna!
Hälsningar från Styrelsen för Kyrkbergets Vänner.
Kontaktperson är Annika Waldén 076 793 09 08




